27 Ağu 2014

GOOGLE ARAMALARDA ÜST SIRAYA YÜKSEL

Google'ın arama prensipleri sürekli bir değişiklik içindedir.
Google'da ilk sayfaya çıkmak veya Google'da ilk sıraya yükselmeyi hiç kimse garanti edemez.
Web site yöneticileri yazdıklarının Google aramalarda üst sıraya yükselmesini ve Google sıralamasında üst sırada çıkmayı hep arzu etmektedir doğal olarak.




Gelişmiş web siteleri bünyesinde çalıştırdıkları SEO uzmanları sayasinde Google'ın bu
değişiklik gösteren arama prensiplerine biraz da olsa uyum sağlayabilirler.
Diğer yandan ise küçük ölçekli işletmeler ve blog yazarları Google'ın bu değişen arama prensiplerine uyum sağlayabilmesi oldukça zor görünüyor.
Bu makalemde arama motorlarında birinci sayfaya çıkmak için
faydalı olabilecek bazı önemli noktaları açıklamada yarar olduğunu düşünüyorum.

1- Hedefiniz Kullanıcı Olmalı

Web sitenizde yazdığınız konuların kalitesini en yüksek tutmaya gayret edin. Kullanıcının neyi aradığını bilip gerekli bilgiyi en iyi ve anlaşılır şekilde verin.

2- Sosyal Medyanın SEO daki önemini unutmayın

SEO da önemli bir yere sahip olan sosyal medyayı mutlaka kullanmanızı öneririm.
Yazılarınızı Facebook,Twitter,Google+ gibi sosyal ağlarda paylaşın. Yazılarınızı konu ile ilgili etiketlerle birlikte paylaşarak sitenize ziyaretçi akışı sağlayabilirsiniz. Paylaşımlarınızı açık olarak yapın. Bu sayede daha çok ziyaretçi yazılarınıza ulaşmış olur.
Sosyal medyada önemli bir yere sahip olan Pinterest'i denemenizi tavsiye ederim.
Bu sayede SEO çalışmalarınızı bir adım öne çekmiş olacaksınız.

3- Para kazanmak için blog yazmayın

Blog ve sitelerde üç beş kuruş kazanmak uğruna emeklerinizi harcamanın bir yararı olmayacaktır.
Site ve blogcular sayfalarının bir çok yerine reklam afişleri yerleştirerek para kazanmayı hedefliyor.
Blogdan nasıl para kazanırım? zihniyeti ile kaçırdığı onlarca ziyaretçinin belkide farkında bile değil. Sitenize gelen ziyaretçiler reklamlardan rahatsız olabilir ve bir an evvel şu siteyi terk edeyim diyebilir. Sürekli çıkan pop up reklamlarve benzeri türler rahatsızlık verip ziyaretçi kaybına neden olabilirler.

Makaleme son verirken sizlerinde düşüncelerinizi paylaşmak isterim bu konuda.
Yorumlarınızı paylaşmaktan lütfen çekinmeyin.

41 yorum:

  1. Ben bu Google Sıralamasında üst sıraya çıkma olayını pek kavramasamda makalenizde verdiğiniz bilgiler mantıklı geliyo. Blogumu sosyal medyada Facebook ve Google+ da paylaşıyorum bu yeterli olabilir mi? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yelda hanım Rica etsem karşılıklı blog takibi istermisiniz ben yeni blog actimda

      Sil
  2. Blogger blog kontrol panelinizden şablon kısmına girip gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra Facebook, Google+ ve Pinteret gibi sosyal medyada paylaşırsanız tam anlamıyla yeterli olmasa da çok büyük bir fayda sağlayacaktır. Blogunuza ziyaretçi akışı artacaktır. Doğal olarak organik hit artacaktır.

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah arkadaşım süper bir yazı olmuş .Yeni blogum için çok faydalı olcak Teşekkür ederim bilgiler için

    YanıtlaSil
  4. Sitenize reklam vermek istiyorum
    gulyanba@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletişim bölümümüzden bize yazabilirsiniz. http://yuksel-duman.blogspot.com/p/iletisim-formu.html

      Sil
  5. Çok da istediğim gibi gitmiyor.

    YanıtlaSil
  6. bahce perim bence gayet iyi gidiyorsunuz.

    YanıtlaSil
  7. Örneğin; Google'da ilk sıraya yükselmek yazdım blogunuz ilk sayfada 4. sırada çıktı bu bence çok iyi Dediklerinizi uygulayacam. Yeni blog açtım ama içerik konusunda tam karar veremedim

    YanıtlaSil
  8. sitenin google yükseltmek için ve alexa'da yükseltmek için sitenizde yer alan resimlerin KB(MB) düşürün. çok faydasını göreceksiniz. yaptığınız paylaşım(yayınlarda) ekeceğiniz resimlerin ilk önce KB(MB) düşürüp sonra yazına ekleyin. pagespeed insights sitenizi(yayınlarınızı) test edin 85 üstüne çıkarmaya çalışın. sayfa açılma hızınız yüksek olmadır. kopyala yapıştır emek hızlığından yapmadan kendi çalışmanızı yayınlayın alıntı yaptığınız yazıların kaynağını yazın.. yayınladığınızda ki resimlerizin üstüne sitenizin adını resimlere yazın ama güzel gözükmesi için photoshop kullanın. resimlerinizin çalınmasını önler hemde reklamınızı yapmış olursunuz.
    benim siteme bakın alexa ne kadar sürede nekadar düştüğüne ve google ve bütün arama motorlarında bütün yayınlarım çıkıyor. yardımcı olacağım birşey olursa bana sitemden iletişim yazabilirsiniz elimde lisanslı temalar var. isteyen olursa verebilirim.
    http://www.plant-home.net/

    YanıtlaSil
  9. Rest haber evet sabıra ihtiyacımız var. Yalnız yazdıklarımız ölçüsünde başarı kendiliğinden gelebilir.

    YanıtlaSil
  10. Süper bir anlatım ve bilgi
    para kazanmak için yazılan bir blog nasıl oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reklamlara tıklamaları için insanları yanlış yönlendirmek veya sırf bu maksat uğruna yazılan içerikler, alıntılanmış yazılar para kazanmak için yazılmış olabilir. yani özensiz ve kalitesiz içerikler sunarak ziyaretçileri siteye çekip reklamlarına tıklamasını düşünmek yanlış bir durumdur.

      Sil
  11. güzel bir anlatım olmuş

    http://forexsinyalrobotu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. instagramda gayet iyi bir sayfam var ancak bazı sebeplerden dolayı rahat bir şekilde yazamıyorum bu yuzden blog açtım ancak bir türlü istenilen başarıyı elde edemedim

    YanıtlaSil
  13. bilgilendirme icin saol

    YanıtlaSil
  14. bilgilendirme için çok teşekkürler işime yaradı çilingir sitemde http://www.ikitellicilingir.com

    YanıtlaSil
  15. ben bir şey sormak istiyorum. yeni bir blog yazarıyım. ve insanların benim yazdıklarıma nasıl ulaşabileceklerini anlayamıyorum. benim yazdıklarıma nereden ve nasıl ulaşacaklar ve ben onların bu yolunu nasıl kolaylaştırabilirim acaba? teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba geç dönüş yağtım kusura bakmayın öncelikle sitenizi arama motorlarına eklemeniz gerekiyor.Bu sitenizin indeks alması içindir. sonrasında bloğunuza eklediğiniz içerikler google gibi arama motorlarında kendiliğinden çıkıyor.Bu süre biraz zaman alabilir hemen gözükmeyebilir.
      Makalenizi yayınladığınızda google botları sitenizi inceler ve indeksler. böylece yazdıklarınız google'da görünüz.
      Google aramasında birisi bişey aradığında sizin yazınızla alakalı hatta birinci dereceden alakalı ise yazınız ilk sırada görünür.Tabi bu ilk sırada görünmesi içeriğinizin kaliteli olmasıyla ilgilidir.Dolayısıyla benzersiz bir yayın yapmanız gerekir.Tabi eğer ilk sırada çıkmak istiyorsanız içeriğiniz de özgün olmalıdır.
      Tekrardan teşekkürler iyi bloglamalar dilerim

      Sil
  16. Benim gibi yeni başlayanlar için faydalı olabilecek yazılar var eyvallah teşk ederim

    YanıtlaSil
  17. Hocam öncelikle bu faydalı yayınınızdan dolayı size teşekkürü bir borç bilirim. Söylediğiniz gibi sürekli çıkan bu reklamlar ziyaretçiyi sıkıyor. Aynen benim gibi sinir olurum blogda çıkan reklamlara.
    Bende yeni başladım blog işine bu arada Tekrardan kolay gelsin makaleniz işime yaradı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değerli yorumunuzdan dolayı ben teşekkür ederim. Reklamların gösterilmesi tabiki çoğunluğu rahatsız ederbilir.Gelen ziyaretçiler sıkılıp hemen çıkma oranını arttırabilir.yalnız uygun yerlere yerleştirilir ve bariz ölçüde azaltılarak göze batmadan konursa daha iyi olacağını düşünüyorum.

      Sil
  18. selamaleyküm hocam ben bir bloog açtım googledan kendimce bişeyler yazıyom hemen hemen hergün yazıyorum fakat googleda arama yapıyorum benim blog çıkmuyor. Acama neden çıkmıyor bişeyleritersmi yapıyomm
    Lütfen yardım edebilirmisiniz hcam googleda çıkması için ne yapabilirim
    facede ve pinde paylaşıyorum google+ da paylaşıyom başka ne yapmam gerekiyor şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AS sitenizi Google'a eklediniz mi?
      İndeks almak ve listelenmek için öncelikli olarak sitenizi arama motoruna kayıt yaptırmalısınız.Sosyal medya ortamlarında da paylaşım yapmanız size artı bir puan getirecektir. dediğim gibi önce siteyi Google arama motoruna ekleyin.

      Sil
  19. Çok faydalı bir paylaşım olmuş özellikle yeni bloggerlar için ♥ Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuz için ben teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  20. Çok doğru yazmışsınız reklam hususunda...gerçekten ben şimdiye kadar reklam almamış bir bloga sahiptim...geçen sene google reklamı aldım ve 10 gün içinde kendi reklamıma tıkladığım için geçersiz sayıldı...3-5 kuruş için değmez dedim,sonra bu sene arkadaşların ısrarı ile yeniden müracaat ettim,kabul edilmedi aman ben ne bileyim kendi reklamıma tıklamayacakmışım...olsun dedim ben adhooddan aldım yeni daha 15 gün oldu ama ziyaretçilerimden çok ben rahatsız oluyorum kaldırsam hiç fena olmayacak...pinterestte bende paylaşım yapıyorum ama pek farkında değilim ne kadar etkili oluyor bilmiyorum...kolay gelsin yüksel bey,çok açıklayıcı bir yazı olmuş,teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin hanım sanırım aynı kaderi paylaşıyoruz :)
      Benim de adsense reklamlarım onaylanmıştı 21 gün filan blogumda gösterildi. Bayağı iyi gidiyordu.Hesap panelime baktığımda biraz birikim olmuştu.
      Blogumdaki reklamlarıma ben de tıkladım hem de bir kaç kez :) aslında ilgimi çekmişti bazıları sonrasında geçersiz tıklama nedeni ile hesap onaylanmadı.Napalım sağlık olsun ben aslında bunun getirisinden ziyade bloga sağladığı trafik peşindeydim :)
      Herşeye rağmen reklamsız blog da çok güzel :)
      Değerli yorumunuz için teşekkür ederim saygılar...

      Sil
  21. faydalı paylaşım için teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  22. hocam ben yeni blog oluşturdum.Yaklaşık bir haftadır kullanıp yayın paylaşmama rağmen yazdıklarım google da çıkmıyo neden acaba?
    Sizin söylediğiniz sosyal medyada paylaşıyorum facebook ve google plas twitter hesabım ise yok şimdilik. piteres de yok acaba açsammı?

    YanıtlaSil
  23. unutmadan piteres ve twitter oladığındanmı yazdıklarım googlede görünmüyor şimdiden yardımlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medya hesaplarının olması iyidir.arama motoruna sitenizi eklediniz mi?

      Sil
  24. Google aramalarında üst sıralara yükselmek için öncelikle kaliteli içerik üretmek gerekiyor. Başka yerlerden alıntı yapan pek çok arkadaşımız önce hızla yükselip, sonrasında aynı şekilde düşüş yaşadılar. Sosyal medya hesaplarının da sitelere ziyaretçi çektiği söyleniyor fakat biz o konuda tam olarak randıman alamadık. Bloglar ilk etapta yavaş yükselse de ilk 1 seneden sonra başarı sağlanmaya başlıyor. Yeni olan arkadaşlara bu konuda sabırlı ve azimli olmalarını tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  25. Çok başarılı paylaşım olmuş.İnanın bende aynı sorunla muzdaribim :)Anlatılanları uygulamaya başlıycam bakalım faydalı olur inşallah
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. öncelikle bu yazı için çok teşekkür ederim admin ben bu işe başlayalı daha yeni sayılır.anlaşılan daha öğreneceğimiz çok şey varmış çok sağolun

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Yükse Beynüzerinden bu kadar süre geçmiş bir paylaşıma yazsam mı bilemedim?Ama makale ilgimi çekti.Şu arama motorlarına ekleme nasıl oluyor.Yardımcı olabilir misiniz.

    YanıtlaSil
  28. Pardon Yüksel Bey ,bu konu ile ilgili yazınız varmış, onu gördüm.Hemen cevap vermişsiniz gibi oldu,teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  29. gerçekten çok uğraşıyorum ama işlerin hiçte istediğim gibi gittiği söylenemez. Dışarıdan takipçim çok az. Hep arkadaşlar, akrabalar, iş arkadaşları... Sen, ben bizim oğlan anlayacağınız :)

    YanıtlaSil

Yazdığınız yoruma gelen cevabı öğrenmek için, yorum formunun altındaki 'Beni bilgilendir' kutucuğuna tıklayın.
Yazının konusuyla alakası olmayan yorum veya sormak istediklerinizi
iletişim formundan sorabilirsiniz.