1 Mar 2015

TEL HELVASI AĞIZDA DAĞILAN BİR LEZZET

Kıvamını iyi tutturduğunuzda helva tel tel oluyor ve adını tel helvası olarak alıyor.
Tel helvasının yapılışını kaçırdığım için resim alamadım. Bu resmi netten temin ettim.
İşte tel helvası çekimi


Yukarıdaki resim http://www.haberler.com adresinden alınmıştır.
Tel helvası bir kaç kişi ile resimdeki gibi belirli bir yöne döndürülerek çekilir.

TEL HELVASI YAPILIŞI

Helvanın ilk önce meyanesi hazırlanır. Bunu yapmak için iki ölçü şekere bir ölçü su ilave edilip
rengi koyulaşıncaya kadar ateş üstünde karıştırılır. Rengi koyulaşan bu meyaneye limon tuzu atılır. Limon tuzu yoksa limon sıkılır.
Yağlanmış bir leğene ya da tepsiye boşaltılıp soğumaya bırakılır.
Meyane soğumaya bırakılırken, tere yağında un rengi pembeleşinceye kadar kavrulur.
Meyane iyice soğuduktan sonra bir bıçak ve benzeri yardımıyla tepsiden alınır.
Akide haline gelmiş olan şeker, sıkıla sıkıla uzatılarak yumuşatılır.
15-20 kere yapılan bu işlemden sonra iki ucunu birleştirip simit gibi yuvarlak yapılır.
Daha önceden kavurduğumuz unu ortaya alıp una batırarak devam edilir.
Usta helvacı talimatıyla bir acemi bir usta olmak üzere oturulan halka çekile çekile büyütülür.(yukarıdaki resimdeki gibi)
Leğene veya tepsiye sığmayacak hale gelinceye kadar çevrilir. Bu işlem tekrarlanır. Yani tepsiye sığmayacak hale geldiğinde tekrar küçültüp çevirmeye devam ediyoruz. Kavrulmuş un iyice yedirilir.
Avuç içlerinin maharetli olması istenen helva kıvamında önemlidir.
Eğer incelmemiş helva parçaları olursa buna kaşık sapı denmektedir. Bu incelmemiş sert parçalar helva çekene yedirilir.:) Afiyet şeker olsun

Tel helvasının yapılmış hali
Ben yapılmış haline yetiştim ve sizin için bol bol resim çektim. Ayrıca afiyetle yedim.
Bu tel helvası ağızda dağılan tatlı mı tatlı bir lezzetti. Annemin maharetli ellerinden buyurun resimler;




Tel helvası çekimi nasıl yapılır size anlatmaya çalıştım. Umarım sizin de beğeneceğiniz bir tatlı tarifi olur. Ben ümit ediyorum ki damak tadınız bu lezzete hayır demeyecektir.
Esen kalın...

4 yorum:

  1. Arada canım sıkılınca un helvası yapıyorum da bunu beceremedim. Hamur gibi oldu. Şu bekar evim bi şenlensin dedik elimize yüzümüze bulaştırdık azizim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız zordur tel helvası yapmak ustalık ister yani. Un helvası da taze iken seviyorum.
      Bu arada blogunuzun ismi ilginçmiş :)

      Sil
  2. Hımm çok güzel ve zahmetli bişey gibi ilk defa görüyorum
    Deneyeceklerimin arasını ekledim
    Hoşkalin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur tel helva yapımı uğraş isteyen bir tatlı çeşidi.
      Teşekkürler meri hanım umarım beğenirsiniz.

      Sil

Yazdığınız yoruma gelen cevabı öğrenmek için, yorum formunun altındaki 'Beni bilgilendir' kutucuğuna tıklayın.
Yazının konusuyla alakası olmayan yorum veya sormak istediklerinizi
iletişim formundan sorabilirsiniz.